Procedura Brexit

17/12/2020
de catre Trandafir Marius

Datorita iesirii faptice a Regatului Unit din Uniunea Europeana toate procedurile de comert din si in Regatul Unit se vor realiza dupa criteriile de import export extracomunitar. In consecinta, incepand cu data de 21 decembrie 2020 se suspenda trimiterile catre Regatul Unit urmand a fi reluate in 04.01.2021 dupa noile criterii. Expeditiile catre Regatul Unit v-or fi posibile doar catre persoane juridice ( companii ). Redam mai jos partial comunicatul companiei de transport

 

Export catre United Kingdom

 

1.         Incepand cu 21 decembrie 2020 – Serviciul 2303 Clasic International Rutier catre Marea Britanie nu va mai fi un serviciu public si nu va mai exista in oferta publica DPD.

 

2.         Tariful pentru formalitatile vamale (declaratie vamala export iesire din UE + declaratie vamala de import in UK) – 50 RON/ colet. Se vor factura automat din SLD pentru fiecare colet expediat catre UK.

 

3.         Dupa Brexit, fiecare colet către Marea Britanie trebuie să fie însoțit obligatoriu de o factură comercială sau o factură Pro-Forma în 3 exemplare emise de expeditor către destinatarul coletului.

Factură comercială - când conținutul coletului este supus vânzării și factura Pro-Forma este în cazul în care conținutul coletului nu este supus vânzării.

Factura sau Pro-forma trebuie sa contina următoarele date obligatorii:

 

- Număr de factură

- Data facturii

- Datele destinatarului - numele companiei, adresa, inclusiv codul poștal al localitatii și al țării, persoana de contact, telefon și e-mail (informatiile sunt obligatorii si trebuie sa fie corecte – in lipsa lot DPD UK nu va putea contacta destinatarul in vederea platirii taxelor vamale)

- Datele expeditorului - numele companiei, adresa, inclusiv codul poștal al localitatii și al țării, persoana de contact, telefon și e-mail

- Descrierea completă a conținutului pe articole, cantitate și valoarea acestora, precum și moneda (EUR, USD, GBP)

- Numerul EORI ale expeditorului și destinatarului din Marea Britanie

- numărul de TVA al destinatarului din Marea Britanie

 

4. Facturile trebuie să fie emise în 3 exemplare și este obligatoriu să fie plasate în afara coletului în plic de plastic pentru documente, lângă plicul cu awb-ul. Un exemplar rămâne pentru DPD RO pentru procesarea ulterioară a documentelor. Celelalte 2 exemplare rămân în plic în afara coletului până la destinația finală.

 

5. Pentru coletele cu documente nu este nevoie de factură, si nu există taxe și impozite suplimentare în Regatul Unit. Pentru conținut diferit de „Documente”, există impozite și taxe în temeiul legislației vamale din Marea Britanie (se plateste TVA pentru fiecare colet -exceptie documente-  indiferent de valoarea acestuia).

  

6. Clientul este in totalitate responsabil pentru documentele si datele completate în facturile însoțitoare. Aceste date sunt foarte importante pentru vămuirea și livrarea coletului. În cazul în care lipsesc informații din factură, vom fi taxați cu penalități pe care le vom refactura clientilor, iar coletul va fi returnat automat expeditorului fără nicio posibilitate de adăugare suplimentară de informații. Datele obligatorii și toate condițiile pentru trimiterea coletelor în Marea Britanie vor fi vizibile pe site-ul nostru web.

 

7. În cazul lipsei documentelor insotitoare sau a datelor din factură coletul va fi returnat imediat de la Chronopost FR ( locul unde se va face vama de export) la DPD România fără opțiunea de a adăuga datele lipsă. Returul va fi facturat conform tarifului awb-ului initial.

 

8. Se interzice trimiterea în Marea Britanie a coletelor cu conținut cadou, alimente ambalate sau neambalate, lichide, alcool, țigări și toate obiectele și substanțele din lista cu conținut interzis publicat pe site-ul web al DPD România.

 

9. Toate taxele și impozitele vor fi colectate de la destinatar de către DPD UK printr-un portal special pentru clienți. DPD UK sau  agenția vamală HMRC  (în cazul în care destinatarul are contul special HMRC pentru plata amânată a TVA în Marea Britanie) va trimite un e-mail destinatarului pentru colectarea taxelor vamale (de aceea este obligatoriu să colectăm e-mailul destinatarului pentru fiecare colet în Marea Britanie).

 

10.  După achitarea tuturor taxelor și impozitelor, coletul va fi vamuit și introdus în rețeaua de livrare către depozitul de destinație din Marea Britanie. În cazul în care taxele și impozitele nu sunt plătite în termen de 10 zile de la data ridicării, coletul va fi returnat expeditorului cu acelasi awb DPD.

 

11. Tipul de Incoterm pentru procesarea vamală a coletelor este DAP (Livrare la adresa).

 

12. Serviciul Cerere de colectare din UK nu este disponibil.

 

13. Este extrem de important și obligatoriu să scrieți și să introduceți o adresă de e-mail corectă a destinatarului pentru fiecare expediere către Marea Britanie în sistemul SLD și, de asemenea, în factura pe colet.